Το εργο ‘Where does the rest of the world begin?’ (Πού αρχίζει ο υπόλοιπος κόσμος;) (2024), στοχάζεται πάνω στις βαθιές διασυνδέσεις της ανθρώπινης συνείδησης, του φυσικού περιβάλλοντος και της σύγχρονης τεχνολογίας. Μέσα από μια πολυμεσική εγκατάσταση που αποτελείται από δύο ψηφιακές κινούμενες εικόνες, τρισδιάστατες εκτυπώσεις και μια διαδραστική εμπειρία Μικτής Πραγματικότητας (MR), δημιουργεί μια χωρική αφήγηση όπου συνδέει ποιητικά τις επιστημονικές έννοιες της συμβίωσης και του νευρωνικού συγχρονισμού, εφαρμόζοντάς τες στην ύπαρξή μας στη μετα-ψηφιακή εποχή. Και οι δύο θεωρητικές προσεγγίσεις αναδεικνύουν τη διασύνδεση όλων των οργανικών και μη οργανικών οντοτήτων, αμφισβητώντας τις έννοιες της ατομικότητας, της μοναδικής συνείδησης και της υποκειμενικότητας. Μέσα από αυτή την καλλιτεχνική διερεύνηση, τα όρια θολώνουν όχι μόνο ανάμεσα στο ψηφιακό και το αναλογικό, αλλά και ανάμεσα στον άνθρωπο και την τεχνολογία, και επομένως, ανάμεσα στη φύση και τον πολιτισμό. Έτσι, τα νέα μέσα μπορούν να αξιοποιηθούν με τρόπο που να προάγουν μια κοινωνία δίκαιης συνύπαρξης, καινοτομίας και συνειδητής χρήσης της τεχνολογίας.
Dagmar Schürrer
Η Dagmar Schürrer είναι μια Αυστριακή ψηφιακή καλλιτέχνιδα με έδρα το Βερολίνο, που δραστηριοποιείται στον τομέα της διευρυμένης κινούμενης εικόνας και των τεχνολογιών Εκτεταμένης Πραγματικότητας (XR). Στις υβριδικές της εμπειρίες, συνδέει τις (νευρο-)επιστήμες, τις νέες τεχνολογίες όπως η εκτεταμένη πραγματικότητα (XR) και η Τεχνητή Νοημοσύνη, τη δημιουργία ψηφιακών κόσμων και τις ποιητικές ερμηνείες της ανθρώπινης συνείδησης και των περιβαλλοντικών της αλληλεπιδράσεων, για να δημιουργήσει περίτεχνες κινούμενες εικόνες και χωρικές πολυμεσικές εγκαταστάσεις. Τα έργα της έχουν παρουσιαστεί διεθνώς σε φεστιβάλ και εκθέσεις, όπως το New Contemporaries στο ICA του Λονδίνου, η Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μόσχας, το Haus der Kulturen der Welt στο Βερολίνο, το Louvre Auditorium στο Παρίσι, το Eunam Museum στη Νότια Κορέα, την Ars Electronica στο Λιντς, το Museum of Waste στην Τσανγκσά της Κίνας, το ISEA Brisbane, το Belvedere 21 στη Βιέννη και η Tate Modern Λονδίνου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι βοηθός καλλιτεχνικής έρευνας και υπεύθυνη εργαστηρίων ανάπτυξης XR στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Βερολίνου, καθώς και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου τέχνης των μέσων του Βερολίνου (medienkunstverein).