Το Stuck in the Scroll αφορα μια οθονη η οποια ενδιδει στην παθητικη ανάγκη για συνεχές σκρολάρισμα, αποκαλύπτοντας σε πραγματικό χρόνο αν αυτή τη στιγμή ο καλλιτέχνης σκρολάρει στο TikTok. Σκεφτείτε αυτό το έργο ως μια τελευταία προσπάθεια, ένα είδος δημόσιας εξομολόγησης που λειτουργεί ως θεραπευτικό εργαλείο, με στόχο την αποφόρτιση της έντονης ανάγκης που νιώθει ο καλλιτέχνης, κάθε μέρα να σκρολάρει ατελείωτα στην πιο δημοφιλή εφαρμογή βίντεο στον κόσμο. Είναι επίσης ένας τρόπος να θέσει ερωτήματα για τις συνδυασμένες επιδράσεις της πλατφόρμας TikTok και των σχετικών κοινωνικών μέσων. Γιατί συνεχίζει να σκρολάρει κανεις ακόμα και όταν τα βίντεο στη σελίδα “For You” του είναι βαρετά, εκνευριστικά ή άσχετα με τα ενδιαφέροντά του; Πώς το app θολώνει την αίσθηση της συνειδητότητάς, οδηγώντας συχνά σε μια κατάσταση ύπνωσης που ενισχύεται από το ατελείωτο “swiping”; Τι είναι αυτό στο περιβάλλον του TikTok που σε κάνει να ξεχνας τι είδα και να χάνεις την αίσθηση του χρόνου; Κάνοντάς τις εμμονές του δημόσιες, o καλλιτέχνης, σκοπεύει όχι μόνο να σπάσει τον κύκλο αλληλεπίδρασης στον οποίο παγιδευομαστε σε αυτή την εφαρμογή, αλλά και να αμφισβητήσει τις κυρίαρχες αφηγήσεις για το πώς και γιατί μένουμε “κολλημένοι” στο σκρολάρισμα.
Ben Grosser
Ο Μπεν Γκρόσερ δημιουργεί διαδραστικές εμπειρίες, μηχανές και συστήματα που εξετάζουν τις πολιτιστικές, κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις του λογισμικού. Πρόσφατες εκθέσεις του περιλαμβάνουν το Centre Pompidou στο Παρίσι, το Barbican Centre και το Somerset House στο Λονδίνο, το ZKM στο Καρλσρούη, το Louisiana Museum of Modern Art στη Κοπεγχάγη, το SXSW στο Όστιν και το Japan Media Arts Festival στο Τόκιο. Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί στις εφημερίδες The New York Times, The New Yorker, Wired, The Atlantic, The Washington Post, Le Monde, Der Spiegel, El País και Folha. Η εφημερίδα The Guardian (Ηνωμένο Βασίλειο) χαρακτήρισε την ταινία του Γκρόσερ ORDER OF MAGNITUDE ως ένα καθοριστικό έργο τέχνης του 21ου αιώνα, “ένα μαγευτικό μονολόγο, την ιστορία της εποχής μας.” Ο RTÉ (Ιρλανδία) τον αποκάλεσε “αντιπρότυπο επιχειρηματία” και το Slate επαίνεσε το έργο του ως “δημιουργική πολιτική ανυπακοή στην ψηφιακή εποχή.” Τα έργα του αναφέρονται συχνά σε βιβλία που ερευνούν τις πολιτιστικές επιπτώσεις της τεχνολογίας, όπως The Age of Surveillance Capitalism, The Metainterface, και Investigative Aesthetics, καθώς και σε τόμους που επικεντρώνονται στις υπολογιστικές πρακτικές τέχνης, όπως Electronic Literature, The New Aesthetic and Art, και Digital Art. Ο Γκρόσερ είναι Καθηγητής Νέων Μέσων στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις (ΗΠΑ) και Συνεργαζόμενο Μέλος στο Berkman Klein Center for Internet and Society του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.