Chiasm of Lament II is a response to the liminal spheres of technology and generative information that have been given spiritual and existential power. The title refers to crossing of paths that are melancholic in nature, where ambiguous transformations and ownership move in alternate or opposing directions. Senstad works with technology as method for de-constructing organic concentric form, light leaks, particles, and transitory merges, as aesthetic material and experiential narrative. Form and movement are reduced to glitches, sparkles, and flickering, harking to early space imagery, technology noise, and distributed signal error. The sound is likewise re-composed by Senstad from small sections extracted from the composition Resa (Electronic Works 1972-1975) by Knut Wiggen, a Norwegian pioneer in electronic and algorithmic music. The art work is an audio-visual meditation on technology and the processes of de-construction of aesthetics, inspired by conjunctural early avant-garde sound art and technology based visual art.
Anne Katrine Senstad
Η Anne Katrine Senstad είναι μια διεπιστημονική καλλιτέχνιδα που μοιράζει τη ζωή και το έργο της μεταξύ Όσλο και Νέας Υόρκης. Η πρακτική της βρίσκεται στο σημείο τομής της βιντεοτέχνης και της φωτογραφίας, της εγκατάστασης, της γλυπτικής με νέον, των φωτιστικών χωρικών εγκαταστάσεων και των έργων ειδικά σχεδιασμένων για συγκεκριμένους χώρους, με έμφαση στα φαινόμενα της αντίληψης και τη γνωσιακή γλώσσα ως απάντηση στις ιδιότητες του φωτός, του ήχου και του χρώματος. Το έργο της εστιάζει στην αισθητική, την ηθική και την κριτική, καθώς και στις μετασχηματιστικές και υπερβατικές ιδέες της τέχνης, των κοινωνικών και φιλοσοφικών πρακτικών. Από τη δεκαετία του 1990, έχει παρουσιάσει το έργο της διεθνώς σε μουσεία, γκαλερί, ιδρύματα και φεστιβάλ. Έχει συμμετάσχει σε Μπιενάλε όπως η 55η και η 56η Μπιενάλε της Βενετίας (το 2013 και το 2015 αντίστοιχα), η Μπιενάλε Τέχνης και Αρχιτεκτονικής της Μπριζ και η Prospect 3+, Νέα Ορλεάνη. Είναι μέλος του The Film-makers Cooperative New York και ιδρύτρια του Temporal Spaces, μιας γκαλερί και επιμελητικής συλλογικότητας οργανωμένης από καλλιτέχνες στη Νέα Υόρκη.