Το έργο “le disque de poussière” μας προσκαλεί να εξερευνήσουμε μικροσκοπικά σωματίδια μετεωριτών, το πεδίο μιας συναρπαστικής έρευνας για την προέλευση των άστρων. Η ακανόνιστη μορφολογία τους αποκαλύπτει μια ορυκτή γραφή που οι ερευνητές προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν, μέχρι που, μυστηριωδώς, μοιάζει να ζωντανεύει. Η ταινία προτείνει να επανεξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τα ορυκτά, παρατηρώντας σε μικροσκοπική κλίμακα τη σκόνη που προϋπήρχε της διαμόρφωσης του ηλιακού συστήματος. Το έργο θέτει υπό αμφισβήτηση τα όρια των τεχνολογικών μας εργαλείων, αποκαλύπτοντας τη δυνητική αφηγηματική αξία των ατελειών τους. Αν και είναι δυνατό να αποκρυπτογραφηθεί εν μέρει η σύνθετη ιστορία των μετεωριτών μέσα από τις μικροδομές τους, η περιστασιακή δυσλειτουργία του μικροσκοπίου διαγράφει χαραγμένα μηνύματα. Αυτό μας υπενθυμίζει την αδυναμία να ελέγξουμε πλήρως τα πράγματα, και να τα κατανοήσουμε στην ολότητά τους.
Charline Dally
Η Charline Dally (she/they) ζει μεταξύ Γαλλίας και Tiohtià:ke/Mooniyang/Μόντρεαλ. Η πρακτική της συνδυάζει αναλογικά σήματα βίντεο, ψηφιακά δημιουργημένες εικόνες, γυαλί και υφάσματα, μέσω βίντεο, εγκαταστάσεων και περφόρμανς. Απόφοιτος του Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains και του UQAM στις εικαστικές τέχνες, έχει πραγματοποιήσει καλλιτεχνικές διαμονές στο Signal Culture (Owego, NY) και στο Society for Technological Arts (Μόντρεαλ). Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε διάφορους θεσμούς και φεστιβάλ, όπως το MOCA (Τορόντο), MAJ (Joliette, QC), FIFA (Μόντρεαλ), Ann Arbor Film Festival (Ann Arbor, MI), FNC (Μόντρεαλ), VIFF (Βανκούβερ), CTM Festival (Βερολίνο), MUTEK (CA, ES, AR), BISFF (Πεκίνο), OMAF (Σεούλ) και Les Abattoirs (Τουλούζη).