Το έργο διερευνά την αντίληψη της φωτογραφίας ως κατασκευής. Μέσω μιας μοναδικής τεχνικής, τα δεδομένα παρακολούθησης (tracking data) επαναχρησιμοποιούνται στην εικόνα για να αποκαλύψουν τον εαυτό της. Υπάρχει κάποια εγγενής αλήθεια στην επιφάνεια της φωτογραφίας; Κάτι που διαμένει πάνω ή κάτω από αυτήν; Διαπερνά η προσομοίωση του πραγματικού τα pixels και ενυπάρχει εκεί; Μπορούμε να το επαναφέρουμε ή παραμονεύει στο βάθος; Σπάζοντας την αψεγάδιαστη φωτογραφική υφή, η αποδόμηση είναι ωμή, χωρίς πρόθεση να μιμηθεί τη λάμψη του φιλμ. Δημιουργούνται αποκλίσεις—υπάρχει ένα υποβόσκον ρεύμα που μπορεί να αποκαλυφθεί;
Theo Taghol
Ο Theo Tagholm είναι καλλιτέχνης και δημιουργός κινούμενης εικόνας με έδρα το Λονδίνο. Ερευνά την επιφάνεια του φωτογραφικού πεδίου, είτε μέσω φιλμ είτε μέσω φωτογραφίας, αμφισβητώντας τη φωτογραφική απεικόνιση του κόσμου. Έχοντας εκπαιδευτεί ως ζωγράφος, αρχικά χρησιμοποιούσε τη φωτογραφία ως εργαλείο για να ζωγραφίζει από αυτήν, μέχρι που εγκατέλειψε τη ζωγραφική και προσέγγισε τη φωτογραφία ως αυτόνομο αντικείμενο. Τα βίντεό του εστιάζουν στην πράξη της θέασης. Από το πρώιμο έργο του “The Persistence of Vision” (υποψήφιο για το Jerwood Moving Image Awards, Ηνωμένο Βασίλειο) διακρίνονται όλα τα στοιχεία που αποκόμισε από το σχέδιο εκ του φυσικού: μια διαρκής διερώτηση για την πράξη της όρασης. Πώς βλέπουμε ενώ κινούμαστε; Πώς η διόφθαλμη όραση περιπλέκει τη φωτογραφική αντίληψη του κόσμου; Καθώς διασχίζουμε τον χώρο, δεν κοιτάμε παθητικά όπως μια κάμερα. Βλέπουμε, εστιάζουμε, προσανατολιζόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τα αντικείμενα.